hayal gücü diyip geçmeyin
13/3/2009
Uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar sevgili garyoldman.blogcu.com sakinleri !!!
Eğlenirken öğreten sitenin aktiviteleri tüm hızıyla devam ediyor!!!
not:çokkkk yakında harika animasyonlar ve deee hiçbir yerde göremeyeceğiniz ameliyatlar bölümü sitemizde sahne almak üzere!! Buna ek olarak uzayla ilgili geniş bir bölüm de sitemizde yerini alıcak hepsi ve daha fazlası için bizden ayrılmayın efem !
uzun bir aradan sonra enfes bir konuya dokunmak istiyorum,geleceğe dönüş adlı filmi hepiniz izlemişinizdir sanırım.
hayal gücünde son nokta...(tabii o dönem için :) ) işte değineceğim konu bu.Evet evet yanlış duymadınız hayall gücü !!!
Okuyacağınız bu metin, yaşamınızın çok önemli bir sırrını içermektedir.
Maddesel dünyaya bakış açınızı kökünden değiştirecek olan bu metnin konusunu çok dikkatli bir biçimde okumalısınız…
Bu metinde anlatılanlar, farklı bir yaklaşım yada herhangi bir felsefi düşünce değil, bilimsel olarak kanıtlanmış kesin birer gerçektir..!!!
Yaşamın boyunca bir maddesel gerçeklik üzerine şartlanmışsındır. Bu şartlanma içinde büyür ve tüm hayatını bu bakış açısı üzerine kurarsın. İnsan doğduğu andan itibaren 5 duyuya bağımlıdır ve dış dünyayı bu duyuların tanıttığı şekli ile tanırız. Oysa dış dünya dediğimiz kavram hakkında yapılan bilimsel araştırmalar sanıldığından tümüyle farklı gerçekleri ortaya koymuştur..!
Bazı düşünürlerin “ insan bir hayaldir, aslında bütün yaşananlar geçici ve aldatıcıdır, bu evren bir gölgedir ” şeklindeki sözleri (ki bunu Frederick Vester demiştir ), günümüzde bilimsel olarak kanıtlanıyor gibidir.!!!
Görüyorum derken aslında gözümüze gelen ışınların elektrik sinyaline dönüşerek beynimizde oluşturduğu etkiyi görürüz.. Görüyorum derken aslında beynimizdeki elektrik sinyallerini seyrederiz…
Bu arada beyin, ışığa kapalıdır ve içi tamamen karanlıktır. Dolaysıyla beynin ışığın kendisiyle muhatap olması asla mümkün değildir.
Şimdiiiii...
Karşına bir yanan mumu alıp onun ışığını seyrettiğini düşün.
Mumun ışığını seyrettiğin süre boyunca kafatası ve beynin içi karanlıktır. Mumun ışığı hiçbir zaman beynimizi ve görme merkezimizi aydınlatmamaktadır. Fakat biz karanlık beynimizin içinde son derece aydınlık ve renkli bir dünya seyrederiz.. Ses, dokunma, tat ve koku bunlarda beyinde yalnızca birer elektrik sinyali olarak algılanır. Dolaysıyla beynimiz maddenin bizim dışımızdaki aslı ile değil sadece elektriksel bir kopyası ile muhatap olmaktadır. Bizse bu kopyaları dışımızdaki gerçek madde zannederek yanılırız…!!!
Bu gerçekler inanılmaz bir sonuç çıkartıyor. Gördüğümüz, duyduğumuz, dokunduğumuz yada adına madde, dünya, evren dediğimiz kavramlar sadece beynimizde yorumlanan elektirik sinyalidir.
Örneğin dış dünyada bir kuş görürüz, fakat gerçekte bu kuş dış dünyada değil beynimizdedir. Eğer beyne giden görme sinirini kesersen kuş görüntüsü de bir anda yok olur. Aynı şekilde kulaktan beyne giden siniri de kesersen geride kesersen geride hiçbir ses kalmaz. Kısacası şeklini gördüğümüz sesini duyduğumuz kuş, beynin elektrik sinyallerini yorumlamasından başka bir şey değildir.
Üzerinde düşünülmesi gereken başka bir noktada uzaklık hissidir. Uzaklık ( yani ekranla arandaki mesafe ) boşluk hissinden başka bir şey değildir. Bir insanın kendisinden çok uzakta sandığı maddelerde aslında beyinde tek bir noktada toplanmış görüntülerdir.
Örneğin insanlar göğü seyreder ve yıldızların kendinden milyonlarca ışık yolu uzakta olduğunu sanır, gerçekte ise yıldızlar onun içinde beynindeki görüntü merkezindedir. Sen bu yazıyı okurken içinde oturduğun mekanında aslında içinde değilsin aksine salon senin içinde. Bedenini görmen seni mekanın içinde olduğun hissine kaptırır, ancak unutma bedeninde beyninde oluşan bir görüntüden ibarettir.
Buraya kadar bir dış dünyadan birde bizim gördüğümüz ve beynimizde oluşan bir algılar dünyasından söz ettik, ama dış dünyaya hiçbir zaman ulaşamadığımıza göre böyle bir dünyanın gerçekten varolduğunu bilebilir miyiz ..?
Elbette bilemeyiz, çünkü bizim muhatap olduğumuz tek gerçek zihnimizde yaşadığımız algılar dünyasıdır..!!!
(Gerçek şu ki maddenin aslı ile muhattap olmamız imkansız .Bu bilimsel bir gerçek)
işte bu konuda konuşanlardan Georgei POİTRER in sözü
“ Nesnelerin varlığına, kendilerini gördüğümüz ve dokunduğumuz için, bize algılarımızı verdikleri için inanırız. Oysa algılarımız sadece zihnimizde var olan fikirlerdir.. Bütün bunlar mademki zihinde var olan şeylerdir, öyleyse evreni ve maddeyi zihnin dışında varlıklar olarak hayal ettiğimizde, büyük bir yanılgının içine düşmüş oluruz ”
Maddeyi zihin dışında bir varlık sanmak yanılgıdır. İzlediğin algılar bir yapay kaynaktan geliyor olabilir. Hmmmm nasıl yani? :)
Hadi bunu şöyle bir örnekle zihnimizde canlandıralım:
Önce beynimizi vücudumuzun dışına çıkarıp cam bir küpün içinde yaşattığımızı varsayalım,
birde bunun yanına her türlü bilginin kaydedilebildiği bir bilgisayar yerleştirelim. Sonra herhangi bir ortama ait, görüntü, ses, koku gibi verilerin elektrik sinyallerini bu bilgisayara yükleyelim. Bu bilgisayarı elektrik kablolarıyla beynimizdeki algı merkezlerine bağlayalım ve bilgisayara yüklediğimiz bilgileri beynimize gönderelim. Beynimiz bu sinyalleri algıladıkça bunların karşılığı olan ortamı görecek ve yaşayacaktır. Bu bilgisayardan beynimize kendi görüntümüze ait sinyalleri de gönderebiliriz. Bu durumda beynimiz ( örn ) kendisini bürosunda oturmakta olan iş adamı sanacaktır. Bilgisayardan gelen uyarılar devam ettikçe de bu hayali dünya devam edecektir… Kısacası maddesel karşılıkları olmayan algıları gerçek sanarak aldanmamız çok kolaydır, nitekim rüyada olan şeyde budur.
Bizim için gerçek elle tutulur gözle görülür şeylerdir. Oysa rüyamızda da elimizle tutar gözümüzle görürüz. Ama gerçekte ne elimiz vardır ne gözümüz nede görülüp tutulacak bir şey. Bütün bunları beynin dışında sağlayan hiçbir maddi gerçeklik yoktur. Ancak rüyamız da algıladıklarımızı da maddi gerçekler sanıp açıkça yanılırız.
Rüyasında farklı mekanlara gidip, dostları ile görüşebilir, sohbet edebilir, yiyip içebilir. Tüm bunlar maddesel karşılığı bulunmayan birer algı olduğu halde, çok gerçekçi bir biçimde yaşanır. Kişi gördüklerini birer algı olduğunu ancak rüyadan uyandığında anlar.
Rüyada gerçek olmayan bir dünyada rahatlıkla yaşayabiliyorsak, aynı durum, içinde bulunduğumuz dünya içinde geçerlidir. Rüyadan uyandığımızda gerçek yaşantı dediğimiz daha uzun bir rüyaya başladığımıza düşünmemize engel hiçbir mantıksal gerçek yoktur.
Rüyayı hayal, dünyayı saymamızın nedeni, sadece alışkanlıklarımız ve önyargılarımızdır.
Ve bu durum şu anda yaşadığımızı sandığımız dünya bir gün aynen rüyadan uyandığımız gibi uyandığımızın hiç de uzak olmadığını gösterir…
![]()
haydi olayı biraz daha deşelim
Asıl önemli soru; bildiğim tüm varlıklar algı ise beynim nedir..?
O da diğer maddeler gibi bir algı olmalıdır. Örneğin ; onu beynimizin sinirlerini uzatarak kafatasımızın dışına çıkararak gözümüzün gördüğü bir yere koyduğumuzu var sayalım. Bu durumda beynimizi de gözümüzle görüp parmağımızla ona dokunabiliriz. Bu şekilde beynimize yine görme ve dokunma duygularının oluşturduğu bir algıdan başka bir şey olmadığını anlayabiliriz.
Peki duyan, gören ve diğer tüm duyuları algılayan irade beyinde değilse nedir..?
Ve daha da ötesi ben benim diyen bu varlık kimdir ..?
“ Yunanlılardan beri, filozoflar ‘makinenin içindeki hayalet ’ yada ‘ küçük insanın içindeki küçük insan ’ üzerine düşünüp durmuşlardır ‘ BEN ’ yani beyni kullanan varlık nerededir..? Asıl bilmeyi gerçekleştiren kimdir..? Aradığımız şey bakanın ne olduğudur..! ”demiş Karl pribiram.
Beyni kullanan, bakan gören ve hisseden bu madde ötesi varlık ruhtur. Maddesel dünya dediğimiz şey işte bu ruh tarafından seyredilen, hissedilen algılar topluluğudur.. Gerçek olan ruhtur. Madde ise sadece ruha hissettirilen hayallerden ibarettir.
Filozoflar tüm nesnel gerçekleri algıların bir gölge dünyası haline getirirken, bilim adamları insan duygularının sınırlarını korku ve endişe ile sezdiler..demiş Lincoln barneit da.( evren ve einstain )
işte böyle.
Bu durum insana karışık gelebilir.Ama ne yazık ki gerçek bu :)
peki sorarım şimdi,sizce herşey bir yansımamı yoksa sadece gördüğümüzden ibaret mi?gördüğümüz görüntü gerçek görüntünün sadece belli bir kısmı mı?
görüşleri merakla bekliyor olucağım.Bizden ayrılmayın,haberiniz olsun.
sevgiler...
Yorum yaz! :: Arkadaşına Gönder!
3 yorum yazılmıştır
2009-10-05 16:59:02 - Ne kadar zavallıyız
Belki bir gün yaşamın sırrı çözülür.gerçekmiyiz ,sanalmıyız .
Bilime inanıyorum.Gerçeklerle alınan yol.Sana göre hiçbir şey gerçek değil nasıl yol alınacak.
ders kitaplarında beyne yollanan elektrik sinyallerinin hepsi aynı .
Duyularda farklılığı yaratan yorum merkezleri ve yorum merkezleri arasında sürekli koordinasyon var ,bilgilerin birleştirilmesi,sonuç çıkarma var.Onun için çocuk beyni için bomboş ne yüklersen onu kaydeder.Gerçek bu .Aynı genetik yapıda ikiz kardeşler farklı ortamlarda yetiştirildiğinde Biri Nazi olabilir diğeri Edison .
Yazdıklarınız gerçek değil hipotez..
Ne dersiniz gerçekmisiniz aslında belki de dalga boyusundur.Şaka .Düşünüyorsun öyleyde gerçeksin.Hoşcakal.
Bağlantı - -
2009-05-26 14:16:25 - tebrik
çok güzel bayıldım sitene eline sağlık
--------------------------------------------------------------------------
sevgili sena,
iyi dileklerin için teşekkür ederim yaklaşık 1 ay sonra yeni kategorilerle ve yepyeni konularla garyoldman.blogcu.com sakinlerinin karşısında olucağız,bizden ayrılmayın "haberiniz" olsun :) sevgiler ....
Düzenleyen garyoldman gün: 28/5/2009 saat: 20:43
Bağlantı - -
2009-04-19 02:40:42 - algı
Konu bana gerçekten çok ilginç ve entresan geldi,bende bu konu hakkında düşünüyordum ve şunları söylemek istiyorum.Kesinlikle insan ruhunun çok büyük bir enerjisi var ve insan 5 duyu organının içine hapsolduğu için ve 5 duyu organından daha ötede birşey yapacağına inanmadığı için gerçekten kendini inandıramadığı için olmuyor.Ama herkeste bu genelde olur rüyasında görüğü bir olay aynı gün karşısına çıkar.Bir nevi geleceği görmek gibi bir şey.İnandığım şey insan yeterki istesin bunu başarabilir.Çoukların hayal gücü daha fazladır,çocuklar geliştikçe büyüdükçe hayal güçlerinde daralmalar meydana gelir nihayet koca koca adam olduklarında hayyaller normal ve sıradandır.Kısaca demek istediğim bir çocuk gibi düşünmekmhayal etmek.Olmaz dediğimiz şeyler bile insan vucudunun enerjisi ile olur.Birşeyi gerçekten kalpten istemek o olaya bir enerji gönderebilir ve enerji ile yapmak istediklerimizi yapabilir ve başarabiliriz...Her insanda olmuştur birşeyi çok istersin yada birinin aramasını yada birisinin o an ordan geçmesini yada o an düşünüdüğün kişiin olmadık yerde karşına çıkması gibi.Bunlar tesadüften ziyade 5 duyu organımzın dışındaki Güçlü bir enerjidir.Bu en ekmek ne su gibidir.Sadece ruhu ile beslenir ve bilinçli kontrol gerektirir.Kanımca kendi fikirlerim bunlar diğer arkadaslarında fikirlerini merak ediyorum sevgilerimle.Herkese selamlar....
__________________________________________
Sevgili Mirzad,
Öncelikle yorumunu paylaştığın için çok teşekkür ederim.
Bu düşüncene ben de katılıyorum .Hatta sana bir kitap tavsiye edebilirim bu konuda ------> akaşa yayınlarının %100 düşünce gücü (jack ensign addington ) bu kitabı okumanı şiddetle tavsiye ediyorum.
Sevgiler...
Düzenleyen garyoldman gün: 19/4/2009 saat: 20:47
Bağlantı - -


